Thursday 30 May 2013

Despre Frică...




"Photo: Bernat Casero"

În 21 aprilie 2013, Pastor Sava Tomin a predicat la Kairos despre frică.  Mai jos găsiți o parte din schița predicii lui...

Despre Frică


1. Ce este frica?

FRÍCĂ, (rar) frici, s. f. Stare de adâncă neliniște și tulburare, provocată de un pericol real sau imaginar; lipsă de curaj, teamă, înfricoșare.
Frica este o emoție indusă de o amenințare percepută care cauzează individul să se retragă rapid din prezența ei și, de obicei, să se ascundă.  Este un mecanism de supraviețuire bazic care apare ca răspuns la un stimul specific, cum ar fi durerea sau amenințarea unui pericol.  Pe scurt, frica este abilitatea de a recunoaște pericolul care duce la dorința/imboldul de a-l confrunta sau de a fugi de el (de asemenea cunoscut ca și ’răspunsul luptă-sau-fugă/fight-or-flight response’) dar în cazuri de frică extremă (groază și teroare) posibilă ar fi o reacție de îngheț sau paralizie/neputință.

2. Diferite tipuri de frică

Frica de:
1. Abandon/părăsire
2. A fi rău, corupt, defectuos
3. A fi controlat de alții
4. A fi defavorizat
5. A fi nedreptățit
6. A fi incapabil
7. A fi lipsit de valoare
8. A nu fi iubit
9. A fi nefolositor
10. Schimbare
11. Conflict
12. Moarte
13. Înfrângere
14. Declin, reducere la nimic
15. Boală
16. A face rău, a face vreo escrocherie
17. Eșec, faliment, ratare
18. A-i rănii pe alții
19. Ignoranță, neștiință
20. Incompetență
21. Decizii incorecte
22. Rană, leziuni
23. Nesiguranță
24. A fi vulnerabil
25. Izolare
26. A fi în lipsuri, a experimenta nevoi
27. A fi limitat, încapacitat, în neputință
28. Singurătate
29. A părea stupid, nătâng, absurd, prost
30. A pierde pe cineva apropiat
31. A pierde o relație cu o persoană
32. A pierde din punct de vedere material
33. Lipsa de sens
34. Lipsa identității
35. Durere
36. Oameni
37. A fi lipsit de importanță personală
38. Posesivitate
39. Sărăcie
40. Vorbit în public
41. Respingere
42. Relații
43. Responsabilitate
44. A fi demascat
45. Auto-expresie, a avea o voce
46. Egoism
47. Despărțire
48. Sexualitate
49. Timiditate
50. Succes
51. A fi lipsit de sprijin
52. Adevăr
53. Dumnezeu
54. Datorie
55. Să fii tu însuți
56. Necunoscut

3. Ce spune Biblia despre frică?

  • Proverbe 1 - Citiți tot capitolul!!
  • Isaia 41:10 (NTR) – Deci  nu te teme, caci Eu sunt cu tine! Nu te înspaimânta, caci Eu sunt Dumnezeul tau! Eu te voi întari, te voi ajuta și te voi sprijini cu dreapta Mea izbavitoare!
  • Isaia 41:10/Cornilescu (RMNN) - ... nu te teme, caci Eu sînt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, caci Eu sînt Dumnezeul tau; Eu te întaresc, tot Eu îti vin în ajutor. Eu te sprijinesc cu dreapta Mea biruitoare.
  • Psalmi 56:11/Cornilescu (RMNN) – Mă încred în Dumnezeu, si nu mă tem de nimic: Ce pot să-mi facă niște oameni?

4. Cum pot să-mi înving frica?

Ascultă de Dumnezeu!
Proverbe 1:33 – „...dar cel ce m'ascultă va locui fără grijă, va trăi liniștit si fără să se teamă de vreun rău.”

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More